BBS Teaching & Learning Center

Building teacher capacity to improve student achievement
تنمية قدرات المعلمين لتحسين أداء الطلاب 

FAQ:  Instructional Coaching at BBS

What Coaching IS
It is evidence-based.
It is developmental, based on individual goals & growth.
It is supportive.
It is confidential and is founded on trust.

What Coaching IS NOT

It is not based on opinion or judgments.

It is not a competition of who is best.

It is not evaluative.

No data or conversation is reported to anyone outside of our relationship.

What we hope it to be:

  • Approach teaching as inquiry.
  • Collaborative partnerships that support a personal development plan and the sharing of best practices.
  • Seek more than one way to approach a challenging situation (flexibility).

Here are some IDEAS of things that we could do TOGETHER

Collect and analyze student observation data

  • Document student behaviors and comments
  • Look at equity of student participation
  • Brainstorm ways to build student content learning, cooperation, and responsibility

  • Examine and analyze student work together to determine future teaching points

Co-develop:

  • a rubric
  • differentiated assessments
  • standards for student behavior o a lesson plan
  • a unit of study
  • routines and procedures


Reinforce Trainings

  • Tribes
  • F&P, Guided Reading
  • Pearson (Math)
  • Arabic curriculum
  • Project Based Learning

Analyze how to best meet the diverse needs of our students

  • Share effective strategies for increasing engagement
  • Look at options for differentiation and working with English/Arabic Language Learners

Look at Teacher Practice

  • Identify areas of strength and an area for professional growth
  • Discuss issues or concerns
  • Arrange to observe another teacher, discuss after
  • Ask questions to help prioritize issues/concerns related to instruction
  • Draw attention to gaps in procedures or strong points in a lesson design
  • Encourage trying out a new strategy
  • Examine curriculum standards
  • Anticipate possible challenges in a planned lesson
  • Videotape a lesson for reflection 

 نبذة عن برنامج التدريب في مدرسة البيان

يتضمن

أفضل الممارسات المهنية استناداً على الأبحاث

تنموي استناداً على الأهداف الفردية

مساندة ودعم

مبني على الثقة والتعامل بسرية 
لا يتضمن

لا يخضع لرأي أو أحكام شخصية

لا يوجد منافسة أو برهنة من الأفضل

غير تقييمي

لن يتم مشاركة أي نقاش أو بيانات خارج إطار المعلم والمدرب 

:ما نطمح له

التدريس عن طريق الاستكشاف وطرح الأسئلة

التعاون بين الزملاء لدعم خطة التنمية الشخصية وتبادل أفضل الممارسات المهني

- البحث عن عدة حلول وطرق لمواجهة  التحديات - المرونة

عملنا لا يقتصر على الآتي فقط

وإنما هذه بعض النقاط لما سنقوم به معاً

جمع وتحليل بيانات التلاميذ

توثيق متابعة سلوك التلاميذ مع تدوين التعليق

التطلع إلى مشاركة عادلة للتلاميذ

طرق العصف الذهني لبناء محتوى التعلم والتعاون وتحمل المسؤولية

الاطلاع على أعمال التلاميذ وتحليلها معاً لتحديد نقاط التدريس المستقبلية


الاطلاع على ممارسات المعلم

تحديد مناطق القوة ومنطقة النمو المهني

مناقشة المشاكل والمخاوف

التنسيق لحضور درس عند معلم آخر

الاطلاع على معايير المنهج

طرح أسئلة لتحديد الأولويات المتعلقة بالتوجيهات والتعليم

لفت النظر إلى الفجوات في الإجراءات المتبعة أو نقاط القوة في التخطيط للدرس

التشجيع على اتباع استراتيجيات جديدة

بحث معايير المنهج

توقع التحديات المستقبلية للدرس المخطط له مسبقاً

تسجيل فيديو للدرس لإعادة التفكير والمراجعة


تعزيز التدريبات

القبائل

القراءة الموجهة للغة الانجليزية

الرياضيات - بيرسون

منهج اللغة العربية

المشاريع كوسيلة تعليمية

تحليل أفضل السبل لتلبية الاحتياجات المختلفة

لتلاميذنا

مشاركة الاستراتيجيات الفعالة لزيادة مشاركة التلاميذ

الاطلاع على خيارات ومقترحات في كيفية التعامل مع المتعلمين باللغتين العربية /الإنجليزية


المشاركة في التطوير

المعيار التقييمي

تقييمات متباينة

خطة دراسية

وحدة دراسية

الإجراءات والروتين